legservice@statusko.ua +38 (050) 024-02-46
  • Головна
  • |

  • Реєстрація адреси проживання іноземців (прописка)

Реєстрація адреси проживання іноземців (прописка)

  • Оперативне оформлення!
    Офіційний договір оренди!
    Поштове обслуговування!

Термін оформлення 3 дні.

Вартість:
8000 грн.

Остаточна цінова пропозиція за послугою формується після проведення консультації.

Щоб на період знаходження в Україні у іноземця не виникало зайвих проблем, треба ретельно дотримуватися чинного законодавства. Зокрема, оформити дозвіл на перебування в країні та зареєструвати адресу проживання.

Процедура реєстрації адреси/місця проживання для іноземців (прописка) не потребує тривалого збору документів і не займає багато часу. Але є тонкощі, які треба знати, щоб все пройшло успішно.

Реєстрація адреси проживання для іноземців (прописка)

 

Щоб на період знаходження в Україні у іноземця не виникало зайвих проблем, треба ретельно дотримуватися чинного законодавства. Зокрема, оформити дозвіл на перебування в країні та зареєструвати адресу проживання.

Процедура реєстрації адреси/місця проживання для іноземців (прописка) не потребує тривалого збору документів і не займає багато часу. Але є тонкощі, які треба знати, щоб все пройшло успішно.

Коротко про те, хто має право зареєструвати адресу проживання

Кожен іноземець, який має законне право на довгострокове перебування в Україні, зобов’язаний зареєструватися за адресою проживання. Так, особі, яка отримала на руки тимчасову або постійну посвідку, надається 30-денний термін, щоб вона звернулася до реєстраційної служби.

Важливо! реєстрація іноземця – це його документування в Україні й спосіб легального проживання. Данні про прописку заносяться до Державного реєстру. Це дозволяє підтримувати офіційний зв’язок між людиною та державою з метою взаємного виконання обов’язків та прав.

Реєстрація необхідна в першу чергу особисто іноземцям, тому що будь-яке листування з офіційними установами (наприклад, міграційною службою) буде вестись само за цією адресою.

Ще одна причина, для чого необхідно це зробити – для обміну, продовження, скасування та будь-яких змін в тимчасовій посвідці необхідна прописка.

Прописка можлива виключно по одній адресі. Якщо особа має кілька варіантів, вона може обрати будь-який на власний розсуд.

До кого звертатись та які документи потрібні для реєстрації адреси

Реєстрація оформлюється в центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП), а також виконавчими міськими органами.

Іноземець або його законний представник (на основі довіреності) подає наступні документи:

  • Заяву про реєстрацію встановленого зразка.
  • Посвідчення особи заявника (в іноземців це тимчасова або постійна посвідка).
  • Папери, що надають право на проживання в об’єкті нерухомості (договір оренди, свідоцтво на право власності та ін.). Як правило, іноземці не мають власного житла в Україні, тому вони реєструють місце проживання з дозволу власника. В такому випадку власник майна потрібен бути присутнім особисто в органі реєстрації або нотаріально підтвердити свою згоду.
  • Квітанція про перерахування держмита.

У разі прописки на новому місці водночас зі зняттям з іншого, знадобиться заява про зняття з реєстрації встановленого зразка.

Важливо! якщо до реєстраційної служби звертається представник іноземця, він повинен надати свій паспорт та довіреність, що засвідчує його повноваження. Довіреність не потрібна законним представникам (батькам та усиновлювачам особи).

Яка послідовність процесів

Реєстрація після отримання посвідки на проживання відбувається в день звертання до органів надання адміністративних послуг. Для цього потрібно:

  • знайти адресу місцевого реєстраційного органу;
  • прийти в ЦНАП;
  • надати документи та написати заяву.

Якщо всі папери заповнені вірно, адреса місця проживання завника буде внесено в реєстр та видана довідка про реєстрацію місця проживання форми 13.

Якщо під час подачі документів виявлено прострочення терміну реєстрації (пройшло понад 30 днів з моменту видачі посвідки), на порушника складається адміністративний протокол про стягнення штрафу.

У яких випадках можна отримати відмову в реєстрації адреси проживання

Є ситуації, коли органи реєстрації можуть відмовити прописати іноземця. Зокрема, це можливо, якщо:

  • не було надано необхідних паперів;
  • іноземець надав про себе неправдиву або неточну інформацію;
  • в посвідці та інших документах є помилки;
  • реєстрація потрібна особі, якої ще не виповнилося 14 років.

В останньому випадку для завершення прописки знадобиться присутність батьків або опікунів, чи нотаріально підтверджена ними згода на реєстрацію.

Відмова від реєстрації та її причина озвучується одразу.

Важливо! якщо вже після оформлення прописки виясняється, що особа не розповіла про перебування разом з нею неповнолітніх дітей, реєстрація скасовується. Про це складається письмове рішення, та іноземцю надсилається відповідного листа.

Зняття з реєстрації адреси– чи воно необхідно

В разі виїзду з України потрібно знову звернутися до уповноваженого органу для зняття з реєстрації адреси/місця проживання для іноземців. Основою для цього являється заява особи чи її представника з відповідним проханням.

Додатковими обставинами зняття з реєстрації є:

  • Документ, що підтверджує факт смерті (свідоцтво).
  • Повідомлення від ДМС або інших компетентних органів, що людина загинула.
  • Рішення суду про припинення права користуватися помешканням (на підставі від’їзду, визнання людини зниклою безвісти).
  • Перебування в Україні на незаконних підставах (завершення терміну дії посвідки, її скасування).
  • Безпідставне користування житлом (завершення строку оренди, випуск з вищого навчального закладу і як результат, припинення можливості проживати в гуртожитку).

Що буде, якщо не знятися з реєстрації адреси проживання

Як показує практика, нерідко іноземці не звертаються до уповноваженого органу для зняття з реєстрації у випадку виїзду з України. Це призводить до певних труднощів в першу чергу для власників житла.

По-перше, нараховується комунальна плата за зайву людину. По-друге, вся кореспонденція і звернення державних органів здійснюються за місцем прописки.

Оптимальним вирішенням цієї проблеми є тимчасова прописка, що здійснюється на основі заяви спеціального зразка. Таким чином на певний строк іноземець знімається з реєстрації автоматично.

Якщо людина вже прописалась на постійній основі, та не подала заяву на зняття з реєстрації, власник житла може зробити наступне:

  • Надати в реєстраційний орган документи, які є доказами, що особа не може більше користуватися житлом (припинення дії договору оренди, закінчення строку тимчасової посвідки або свідчення щодо її скасування).
  • Звернення до суду з проханням позбавити особу права користуватися житлом. Це слід зробити в разі відсутності перерахованих вище документів. Прийдеться обґрунтувати свою вимогу відповідно до законодавства України. Якщо суд прийме рішення на користь позивача, особу знімуть з реєстрації.

Підбиття підсумку від юридичної компанії «СТАТУС КО»

Реєстрація іноземців потрібна на етапі, коли вже готова посвідка. Без неї прописати особу неможливо. Вкрай важливо дотримуватися послідовності дій, інакше можуть виникнути проблеми з оформленням законного права перебування в України. Можна даремно витратити свій час та сили.

Якщо вас цікавить реєстрація після отримання посвідки на проживання, звертайтеся до нашої юридичної компанії «СТАТУС КО». За 17 років праці ми досконально вивчили міграційні питання на території України та гарантовано знайдемо рішення навіть дуже складної проблеми.

Залишіть Ваші дані і ми зв'яжемося з Вами найближчим часом





    Залишіть Ваші дані і ми зв'яжемося з Вами найближчим часом




      Залишіть Ваші дані і ми зв'яжемося з Вами найближчим часом





        error: Content is protected !!